Субота, 19.08.2017, 07:26
ЧОРНОМОРСЬКЕ ГАЙДАМАЦЬКЕ З`ЄДНАННЯ
Українець!
Оздоровлюйся!
Роби те, що любиш!
Тримайся за своїх!
Главная страница



| RSS
Меню сайта

Наш опрос
Начало » 2010 » Січень » 2 » Наш гордий "Варяг" ...
Наш гордий "Варяг" ...
До 2015 року, а може навіть раніше, Китай буде володіти потужним океанським флотом, здатним виконувати широкий спектр завдань далеко від берегів країни і змагатися з флотами інших держав, що до цих пір традиційно домінували в акваторіях Тихого і Індійського океанів.

Ключова роль у доктрині Пекіна з посилення свого флоту, за прикладом ВМС США, буде віддана авіаносцям, які Китай навчився створювати, переймаючи кращі досягнення та напрацювання СРСР і Сполучених Штатів. Першим китайським авіаносцем, судячи з усього, стане збудований у Миколаєві авіаносний крейсер "Варяг", проданий Україною Китаю для створення плаваючого центру розваг і казино. За минулі роки китайці зберегли, вивчили і модернізували корабель. Сьогодні вони готові самостійно приступити до будівництва нових кораблів подібного класу. 

Політінформація

У невеликій кімнаті пекінського готелю, обвішаній портретами Мао Цзедуна, яблуку ніде впасти. Кілька десятків людей бурхливо обговорюють нинішню політичну й економічну ситуацію в світі. Головуючий - чоловік середніх років - бере слово і говорить про те, що нинішня економічна криза створює для Китаю перспективу швидкої перемоги над капіталізмом. Піднебесна входить у період росту і глобального домінування, що вже непокоїть Захід.

Усіх цих людей, що зібралися на своєрідну політінформацію, об'єднала прихильність лівим ідеям Голови Мао, часом навіть більш лівим, ніж у китайських комуністів. «Маофлаг» - так називається сайт, навколо якого вже не раз виникали запеклі суперечки, на його сторінках з'являлася критика помилок китайського керівництва, його лібералізму і надто буквального розуміння заповітів «патріарха китайських реформ» Ден Сяопіна, слова якого в Пекіні повторювали, як мантру: «До певного часу прикинутися слабким, не висуватися в лідери, розвиватися послідовно і приховувати свої реальні можливості».

Ліві ідеї все більш популярні. Їх прихильники вважають себе справжніми патріотами Китаю. Вони наполягають, щоб їх країна перестала прикидатися слабкою, нарешті заявила про свої амбіції і покарала своїх одвічних кривдників. «Тепер ми повинні побудувати авіаносець, - робить висновок ведучий, - бо війна з Заходом неминуча». Дивно, але якщо відкинути маоїстську войовничу риторику, то заяви китайських офіційних осіб в чомусь схожі з народним думкою.

«Будівництво авіаносця - символ значимості нації. Це вкрай необхідно ... Китай уже має можливості для будівництва авіаносців і повинен використовувати їх », - сказав китайський адмірал Ху Янлін в інтерв'ю одному з центральних китайських ЗМІ минулої весни. Саме в той час як китайський парламент голосував за 19-відсоткове збільшення витрат на оборону в 2009 році.

Після першого польоту китайського космонавта в космос, Олімпіади в Пекіні та EXPO-2010 у Шанхаї, Китай готує наступний сюрприз - цього разу в морі. Пекін не квапить події і поки зволікає з офіційним оголошенням, але китайці вже його чекають.


Велике море Китаю



Історично експансія Китаю на море відбувалася менш інтенсивно, ніж розширення володінь на суші вглиб євроазіатського материка. І це при тому, що вже в Середньовіччі китайські мореплавці вели активну діяльність у південних морях і добре освоїли берега Індійського океану, аж до Африки. Є гіпотеза, що і в Америці вони побували раніше Колумба. Однак на розташований під боком Тайвань китайці звернули увагу лише в XVII столітті, зробивши його своїм першою заморською територією. Ця неуважність щодо островів, і незахищеність з моря зіграли не останню роль в експансії іноземних держав і колонізації Китаю в ХIХ сторіччі. У ХХ столітті відсутність флоту робило Китай беззахисним проти агресії японців, а після громадянської війни і створення КНР в 1949 році стало одним з факторів, чому армії Китаю було нелегко вибити Гоміньдан з Тайваню.

Цьому є декілька пояснень. На схід від Китаю з давніх-давен перебувала Японія, яка завжди приділяла значну увагу морським силам і активно поширювала свій вплив на сусідні острови. Цікаво й те, що в американської стратегічної доктрини також цілком прозоро вказується, що Вашингтон докладає всіх зусиль для того, щоб направити китайську експансію за традиційним маршрутом - вглиб континенту. Ця доктрина працювала в роки холодної війни і аж до останнього часу дозволяла зберігати перевагу американських ВМС в регіоні Тихого океану. Примітно, що навіть сьогодні Пекін багато в чому діє по-старому.

Щоправда, тепер, розвиваючи Шанхайську організацію співпраці і дружні зв'язки з Росією та Центрально-азіатськими державами, а також Пакистаном, він забезпечив собі тили для того, щоб повернутися всією потужністю в бік моря. Адже з морськими сусідами у Китаю були і залишаються спірні питання і території, а «повернення Тайваню в лоно батьківщини» проголошено головною метою китайського керівництва. 

Створення сучасного флоту стає для Китаю одним з найважливіших завдань. Решті світу це дали зрозуміти в квітні, під час святкування 60-річчя ВМС КНР. В ході морського параду в Циндао фурор спричинили китайські атомні субмарини, але було очевидно, що символом могутності стануть не вони. Китайці більше 20 років вивчають технології створення авіанесучих кораблів. Досить сказати, що сьогодні в них сформувалася найбільша у світі колекція радянських авіаносців. З трьох кораблів класу «Київ» китайці купили два, а останнє судно з цієї серії Росія продає Індії. Всі кораблі переобладнані в парки патріотичного виховання. Більш сучасний «Варяг», придбаний за 28 млн. доларів, буде використаний для інших цілей.

Суперсекретні «казино»

Навряд чи хтось думав, що китайці купують в України недобудований «Варяг» для створення чергового парку розваг, хоча в договорі про покупку і була умова, що корабель не може бути переобладнаний в бойовий. У 2002 році, завершивши дворічне плавання з Чорного моря в Південно-Китайське, він так і не був доставлений покупцеві в Макао. Замість цього «Варяг» відбуксирували прямо в місто Далянь - центр китайського кораблебудування, де довго простоював на рейді. Можливо, в цей період в Пекіні вирішували, що ж робити з громіздким придбанням. Він не був покинутий, всі ці роки «шматок металобрухту» посилено охороняли. У 2006-му на ньому почали проводити роботи, що стали помітними, адже, з огляду на габарити «Варяга», його не можна сховати від сторонніх очей. Корпус пофарбували в світло-сірі кольори кораблів китайських ВМС.


 


У міру того, як інтерес до подій зростав, стало очевидно, що всередині корпусу йдуть роботи - на корабель завозили й вивозили вантажі. Наприкінці 2008 року стало відомо, що авіаносний крейсер вже нібито нарекли китайським ім'ям «Ши Лан» - на честь пірата, а потім і китайського адмірала, у XVII столітті, що завоював для імперії Цин острів Тайвань. Поки новина про перейменування не підтверджена офіційно, оскільки інформація отримана від робітників верфі, до того ж китайські кораблі не називають іменами людей. Втім, назву «Варяг» вже збито з борту корабля. Відомий напевно лише бортовий номер 83. 

Навесні корабель зробив нове плавання - його відбуксирували в іншій сухий док для проведення робіт під днищем. Корпус і палубу китайці вже привели в порядок. У квітні з'явилися дані, що китайський пілот виконав перший випробувальний зліт з палуби «Варяг» на новітньому вітчизняному винищувачі J-10. Вже більше року в КНР існує ескадрилія морських пілотів, які поки відпрацьовують злети та посадки з палуби авіаносця на наземному аеродромі, що повторює конфігурацію палуби «Варяг» з трампліном. Подейкують також, що китайці скопіювали - принаймні, частково - і побудували у себе центр за типом розташованої в Криму тренувальної бази для пілотів палубної авіації «НИТКА».

У жовтні стало відомо, що в місті Ухань, в центральному Китаї, прямо на даху одного з оборонних дослідницьких центрів в рекордні терміни була відтворена палуба «Варяг» у натуральну величину. Експерти, які аналізували фото, вважають, що там будуть тренувати персонал з обслуговування систем авіаносця. Таким чином, як визнають військові експерти і Заходу, і Росії, Китай системно підійшов до питання створення авіаносного корабля, готуючи для нього льотчиків, обслуговуючий персонал і фахівців-будівельників. Є дані, що на верфі в Шанхаї вже закладено перший авіаносець власне китайського виробництва, який за характеристиками буде нагадувати «Варяг», але отримає ядерну енергетичну установку.

Кілька днів тому в китайському інтернеті з'явилися фото того, як в 2015 році буде виглядати «Варяг» або створені на його базі китайські авіаносці. Є також дані, що поки що будуються ці нові кораблі, «Варяг» стане навчальним центром для пілотів палубної авіації. 

Однак і для цього треба буде розв'язати ряд істотних проблем, зокрема, прояснити одне з найважливіших питань, щодо силової установки. Чотири турбіни, якими оснащуються подібні кораблі, були виведені з ладу ще в Миколаєві перед продажем, за наполяганням США. Малоймовірно, що китайці можуть відтворити їх самостійно, без залучення експертної допомоги з Росії або України. Втім, українські заводи вже співпрацюють з КНР в цьому напрямку, оснастивши своїми установками китайські бойові фрегати. Китайцям потрібно продумати і створити досить складну систему управління і електромережі корабля, прокласти десятки кілометрів кабелів. Обладнати «острів» - надбудову, що підноситься над палубою завбільшки з багатоповерховий будинок, в якому перебувають системи управління кораблем і одночасно командний пункт авіасоедіненія. На вирішення всіх питань можуть піти роки. До проекту залучено кілька найбільших китайських науково-дослідних центрів у різних куточках країни, а всього в програмі зі створення авіаносців будуть задіяні до 80 тисяч чоловік, робітників та інженерів. Втім, є дані, що «Варяг» можуть включити до бойового складу флоту вже в 2010 році.


Олексій КОВАЛЬ

 

Просмотров: 621 | Добавил: gaidamaky | Рейтинг: 5.0 |
Всего комментариев: 0
Форма входа
Календарь новостей
«  Січень 2010  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Поиск по новостям
Друзья сайта
 


Український рейтинг TOP.TOPUA.NET
 Погода в Україні
Статистика
Copyright MyCorp © 2006 Створити безкоштовний сайт на uCoz